کد خبر: ۶۲۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

رفع بزرگترین گرهای ترافیک تهران و استان البرز (کرج) آزادراه غدیر کنار گذر جنوبی تهران افتتاح شد/اقتدار وگام بلند و وبیادمانی زیر بناهای حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه خاتم الانبیا در مدت ۴ سال برای مردم ایران/امروز ۷ اسفند همزمان با میلاد حضرت علی علیه السلام آزاد راه ۱۵۸ کیلومتری غدیر زیر بار ترافیک می رود/خبرنگار اختصاصی گروه استانها تهران و البرز برای پوشش خبری مستقر شدند/لحظاتی پیش با حضور رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی،مجمع نمایندگان تهران و البرز ،استانداران تهران و البرز،خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت توسعه زیر بناهای حمل ونقل کشور. سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا و دیگر دست اندرکاران پروژه آزادراه غدیر که ۱۸۵‌کیلومتر طول دارد آزادراه قم _گرمسار _قم_تهران،ساوه_تهران و تهران _قزوین راهم متصل می کند ودر مسیر راه ابریشم قرارگرفته و نقطه اتصال آزاد راهی کشور از مرز بازرگان تا مرزهای افغانستان و ترکمنستان است/خادمی در گفتگویی اختصاصی گفت:این آزاد راه ۲۳ دستگاه پل اصلی ۶۷۵ متر دستگاه آبرو و زیر گذر و ۲ تونل به طول ۴۳۵ متر در زیر آزاد راه کرج قزوین ساخته شده است/سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا از در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار آرانیوز‌گفت:این آزاد راه از آبیک در آزاد راه فعلی کرج _قزوین آغاز شده و با عبور از جنوب استان البرز و تهران پس از ۱۵۸ کیلومتر به چرمشهر در آزاد راه حرم تا حرم در جنوب شرقی تهران می رسد البته اگر تقاطع های غیر همسطح ودیگر مسیرهای آن را محاسبه کنیم طول این آزاد راه به ۲۲۰ کیلومتر می رسد

مجری آزاد راه کنار گذر جنوبی تهران (غدیر) اعلام کرد : امروز این آزادراه با حضور رئیس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و دیگر دست‌اندرکاران افتتاح خواهد شد که می‌تواند زمان رسیدن را برای رانندگان سواری تا ۱.۵ ساعت و برای وسایل نقلیه سنگین تا دو ساعت کاهش دهد و عوارض آن برای انواع خودروها از ۲۵ تا ۸۰ هزار تومان است.

به گزارش آرانیوز، آزادراه کنار گذر جنوبی تهران یا همان آزادراه غدیر اواخر سال ۱۳۹۳ کلید خورد و قرار بود تا پنج سال اتمام این پروژه طول بکشد که البته به نظر می‌رسد این وعده محقق شده چرا که عملیات اجرایی این آزادراه به اتمام رسیده و امروز (پنجشنبه هفتم اسفند ماه) تا قبل از ظهر به بهره‌برداری می‌رسد.

این آزادراه از آبیک در آزادراه فعلی کرج- قزوین آغاز شده و با عبور از جنوب استان البرز و تهران پس از ۱۵۸ کیلومتر به چرمشهر در آزادراه حرم تا حرم در جنوب شرقی تهران می‌رسد البته اگر تقاطع‌های غیر همسطح و دیگر مسیرهای آن را محاسبه کنیم طول این آزادراه به ۲۲۰ کیلومتر می‌رسد.

محمود ملازینل -مجری آزاد راه کنار گذر جنوبی تهران و مدیرکل دفتر امور مجریان آزاد راه کشور-  اظهار کرد: این آزادراه که امروز با حضور وزیر راه‌وشهرسازی و رئیس جمهوری افتتاح خواهد شد می‌تواند طول سفر را برای وسایل نقلیه سبک تا ۹۰ دقیقه و برای وسایل نقلیه سنگین تا ۱۲۰ دقیقه کاهش دهد و یکی از ایمن‌ترین آزادراه‌های کشور از نظر اصول جدید ساخت و مهندسی به شمار می‌رود.

وی درباره نرخ عوارض تعیین شده برای این آزادراه کنار گذر جنوبی تهران (غدیر) گفت: بر اساس مصوبه موجود عوارضی برای خودروهای سواری ۲۵۰۰۰ تومان، وانت ۳۰ هزار تومان، مینی بوس ۲۵۰۰۰ تومان، اتوبوس ۳۵۰۰۰ تومان، کامیون دو محور ۵۰ هزار تومان، کامیون سه محور ۶۵ هزار تومان و تریلی ۸۰ هزار تومان تعیین شده است که در ابتدای راه‌اندازی به صورت دستی و غیر الکترونیک و در ادامه و با نصب تجهیزات به صورت الکترونیک دریافت و پرداخت خواهد شد.

ملازینل با اشاره به اینکه در این محور آزادراهی چهار ایستگاه عوارضی وجود دارد، ادامه داد: مردم می‌توانند برای استفاده از هر بخش این آزادراه تنها عوارض آن را پرداخت کنند به گونه‌ای برای وارد شدن به این آزادراه از غرب یعنی از جاده قزوین کرج در ایستگاه اول ۷۰۰۰ تومان، در ایستگاه دوم ۷۰۰۰ تومان، در ایستگاه سوم ۶۰۰۰ تومان و درصورتی که بخواهد از عوارضی چهارم عبور کرده و از همه طول ۱۵۸کیلومتری این آزادراه استفاده کنند ۵۰۰۰ تومان دیگر نیز باید بپردازند که مجموعا به ۲۵۰۰۰ تومان می‌رسد.

مجری آزاد راه کنار گذر جنوبی تهران و مدیرکل دفتر امور مجریان آزاد راه کشور با اشاره به اینکه در این آزادراه از یک تونل برای عبور از اتوبان کرج-قزوین استفاده شده است، گفت: آزادراه غدیر دارای ۴۹ دستگاه پل در نقاط تبادلی مانند آزادراه کرج-قزوین، جاده قدیم کرج، ماهدشت-اشتهارد، اتوبان تهران-ساوه، جاده قدیم قم، اتوبان تهران-قم، قم-گرمسار است. همچنین در ۱۲ تقاطع که از روی مسیرهای مختلف عبور می‌کند پل احداث شده و پنج پل رودخانه‌ای نیز داریم که البته این تعداد به ۴۹ مورد نمی‌رسد اما در یک منطقه ممکن است پنج پل احداث شده باشد.

وی با بیان اینکه این آزادراه در طول مسیر از و به محورهای مذکور نقطه دسترسی (ورودی و خروجی) دارد، اظهار کرد: برای احداث و بهره‌برداری از آزادراه کنار گذر جنوبی تهران (غدیر) بالغ بر ۳۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و سرمایه‌گذاری صورت گرفته است که اگر بخواهیم آن را بر اساس ارزش روز محاسبه کنیم به ۷۰۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. از این میزان ۳۰ درصد از سوی دولت پرداخت شده و ۷۰ درصد نیز قرارگاه خاتم الانبیاء سرمایه‌گذاری کرده است.

فردا؛ بهره برداری از آزادراه غدیر بعد از ۵ سال کار بی وقفه+جزئیات

ابرپروژه آزادراهی کشور فردا با دستور ویدیوکنفرانسی رئیس جمهور و با حضور وزیر راه و شهرسازی و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) زیر بار ترافیکی خودروها می‌رود.

پروژه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران فردا همزمان با سالروز میلاد امیرالمؤمنین (ع) افتتاح شده و به آزادراه غدیر نامگذاری خواهد شد این آزادراه که از آن به عنوان حلقه اتصال کریدورهای شمال-جنوب و شرقی-غربی یاد می‌شود، به بهره برداری خواهد رسید.

بر اساس اعلام خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، طول آزادراه غدیر ۱۵۸ کیلومتر و در ۶ خط رفت و برگشت و دو خط تردد اضطراری و شانه خاکی نیم متری بوده و از آبیک در استان قزوین آغاز و تا چرمشهر در آزادراه قم-گرمسار ادامه خواهد یافت.

آزادراه غدیر با مشارکت ۷۰ درصدی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و ۳۰ درصدی دولت احداث شده و طول مسیر را ۶۰ کیلومتر معادل ۱۱۰ دقیقه کاهش می‌دهد.

بر اساس محاسبات شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در طول بهره برداری ۲۰ ساله این آزادراه، مصرف بنزین معادل ۲۵ هزار میلیارد تومان ۷۰۰ میلیون لیتر گازوئیل ۱۶۰۰ میلیون لیتر کاهش می‌یابد؛ میزان تولید دی اکسید کربن نیز ۴.۵ میلیون تن کاهش خواهد یافت.

آزادراه غدیر در طول ۵ سال و با ۵۰ میلیون نفر-ساعت کار، احداث شده است.

خادمی معاون وزیر راه، آزادراه غدیر را مؤثرترین آزادراه در چرخه آزادراهی کشور می‌داند.

سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم نیز آزادراه غدیر را سبب کاهش بار ترافیکی جاده‌ای غرب به شرق کشور و همچنین جنوب به شمال غرب و شمال شرق عنوان کرده است.

محمد اسلامی وزیرر راه و شهرسازی نیز هزینه انجام شده برای ساخت آزادراه را ۳ هزار میلیارد تومان و ارزش فعلی پروژه را ۷ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

این پروژه ۱۲۳ دستگاه پل و ۶۷۵ دستگاه آبرو و زیرگذر دارد؛ ۴۳۵ متر نیز طول یکی از تونل‌های این آزادراه است که از زیر آزادراه کرج-قزوین می‌گذرد تونل مذکور ظرف کمتر از یک سال و بدون توقف دادن تردد خودروها از آزادراه کرج-قزوین ساخته شده است.

احیای جاده ابریشم با آزادراه غدیر/ ثبت رکورد ساخت پروژه عمرانی، محمد اسلامی در مراسم بهره برداری از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران و البرز (آزادراه غدیر) اظهار داشت: برای اولین بار یک سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت آزادراهی از ایده تا طراحی و ساخت همگی در یک دولت انجام می‌شود؛ چراکه معمولاً طرح‌های عمرانی طولانی شده و دولت‌های بعدی وارث آن می‌شوند.

وی افزود: ارزش روز این آزادراه هفت هزار میلیارد تومان است که اسفند ۹۴ ساخت آن آغاز شد و اسفند ۹۹ به پایان رسید؛ یعنی این پروژه سالی ۲۰ درصد پیشرفت داشته و این یک رکورد تاریخی در پروژه‌های عمرانی راه و شهرسازی محسوب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه روزانه سه هزار نفر در این ۵ سال به صورت دو شیفت در آزادراه جنوبی تهران- البرز کار می‌کردند، گفت: آزادراه غدیر بخش مهمی از جاده ابریشم آزادراهی ایران در کریدور شرقی و غربی است و ۵ نقطه اتصالی با آزادراه‌های عبوری دارد؛ ضمن اینکه تیرپارک ها و پارک‌های لجستیکی در این مناطق شکل می‌گیرد.

اسلامی، آزادراه غدیر را نقطه انتقال حجم انبوهی از آمد و شد خودروها از جنوب و جنوب غرب تهران به شمال شرق و شمال غرب کشور دانست و تصریح کرد: با این انتقال ترافیک، تهران می‌تواند نفس بکشد و ما امروز یک طرح اساسی را افتتاح کردیم.

وی از دیگر مزیت‌های این آزادراه را هدایت شرکت‌ها و ظرفیت‌های پیمانکاری به سمت شراکت در توسعه زیرساخت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در قالب سرمایه گذاری ۷۰ درصدی و مشارکت ۳۰ درصدی با وزارت راه، در ساخت آزادراه غدیر نقش اساسی داشته است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین امروز ساخت آزادراه دیگری از انتهای آزادراه غدیر در چرمشهر گرمسار تا پردیس با مشارکت ۵۰ درصدی بخش خصوصی آغاز می‌شود که به این ترتیب بار ترافیک سنگین مناطق شریف آباد، پاکدشت و افسریه به سمت شمال و جنوب منتقل می‌شود.

اسلامی درباره این آزادراه اظهار داشت: این آزادراه جدید حد فاصل رودخانه جاجرود تا پاسگاه شریف آباد ساخته می‌شود؛  این در حالی است که در طرح قبلی قرار بود آزادراه از وسط پارچین عبور کند که به دلیل ترانشه های بلند، اجرای آن میسر نبود؛ اما این آزادراه توزیع ترافیک را از افسریه و جاده امام رضا و اتوبان آزادگان برمی دارد و ۱۰ کیلومتر آن نیز به عنوان کمربندی پاکدشت در نظر گرفته خواهد شد.

وی درباره دیگر پروژه‌های عمرانی وزارت راه و شهرسازی گفت: سال ۹۲ که دولت یازدهم آغاز شد دو هزار و ۱۰۰ کیلومتر آزادراه داشتیم اما در پایان دولت دوازدهم طول آزادراه‌ها به سه هزار و ۱۰۰ تا ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر می‌رسد و رشد ۵۰ درصدی در طول آزادراه‌ها رخ می‌دهد.

وی افزود: در ابتدای دولت یازدهم ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه داشتیم که در پایان دولت دوازدهم به ۲۰ هزار کیلومتر می‌رسد و رشد ۵۰ درصدی خواهیم داشت. به عبارت دیگر روزی ۴ کیلومتر بزرگراه در دولت‌های ۱۱ و ۱۲ احداث شده که افزایش راندمان، بهره وری و رفاه برای مردم داشته و نقاط حادثه خیز متعددی را رفع کرده است.

وزیر راه و شهرسازی درباره الگوی تأمین مالی از محل بازار سرمایه در طرح‌های زیرساختی حمل و نقل اظهار داشت: طی یک و نیم سال گذشته این الگو در وزارت راه و شهرسازی طراحی شد و ۱۹ پروژه آزادراهی و راه آهن با استفاده از تأمین مالی از محل بازار سرمایه، ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجوزهای لازم را از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد دریافت کرده‌ایم، یادآور شد: عملیات اجرایی این ۱۹ پروژه زیرساختی حمل و نقل در همین دولت آغاز می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدها

آغاز ماراتن بزرگ انتخابات ریاست جمهوری کلید خورد/ما‌شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت/مرد هسته ای ایران،برای آبادی ایران می‌آید/عباسی دوانی مدیر جهادی،دانشمندی از نسل مردان خوشنام و بی ادعا/ایران برای جهش، نیاز به تجربه عباسی ها دارد/آرایش انتخاباتی و معادلات انتخاباتی ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تغییر می‌کند/ دانشمند هسته ای ایران و همرزم شهیدان جهان آرا و فخری زاده وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ می‌شود/لبیک فریدون عباسی دوانی دانشمند هسته ای ایران و رئیس کمیسیون انرژی مجلس به ملت بزرگ ایران و ورود به عرضه انتخابات ریاست جمهوری/استقبال فرهیختگان،خانواده معظم شهدا، جانبازان ،مدافعین حرم‌. فرهنگیان احزاب سیاسی و اساتید از عباسی دوانی دانشمند هسته ای ایران برای ورود به میدان انتخابات ریاست جمهوری/فریدون عباسی دوانی دانشمند هسته ای ایران و رئیس کمیسیون انرژی مجلس،سیاستمداری و مدیر اجرایی و دانشمند هسته ای ایران و همرزم شهیدان جهان آرا و فخری زاده،اهل علم و حساب دقیق،دارای قاطعیت و مصمم،سابقه اجرایی و مدیریتی،خوش فکر،ولایتمدار و دشمن شناس هستند و واستفبال چشمگیر و فرهیختگان،اساتید،احزاب سیاسی،فرهنگیان از دانشمند هسته ای ایران حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰/گام بلند و با اقتدار فریدون عباسی دوانی دانشمند هسته ای ایران و همرزم شهیدان جهان آرا و فخری زاده و رئیس کمیسیون انرژی پارلمان در مسیر انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰